Clip Art Graphics

Followers

Papa & Mama

Daisypath Anniversary tickers

Baby Mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Thursday 2 February 2012

Jadilah Wanita Yang Bahgia

Berikut adalah merupakan sebuah buku yang aku baca malam tadi. Apakah makna kebahagian dalam hidup aku?

Bagi aku kehidupan aku kini sangat bahagia bersama insan tersayang. Suami yang dicintai dan sangat bertanggungjawab dalam hal rumah tangga . Kadang kala aku yang rasa tak dapat menjadi isteri yang sempurna untuknya.

Segala Perbelanjaan telah di kira2kan untuk aku.
  1. Bil api & Air
  2. Ansuran bulanan kereta
  3. Bayaran bil telefon
  4. Belanja dapur dan duit minyak sehari-harian.
Jadi, adakah aku harus termasuk dalam golongan yang tidak mensyukuri nikmat??? Harapnya aku akan sentiasa mensyukuri nikmat. Namun apabila segala perbelanjaan disediakan aku mudah pula menjadi insan boros pada gaji bulanan ku sendiri. menbeli pakaian yang tak penting, dan produk2 yang tak perlu..


Jadi Selepas ini aku nak menyimpan , nak berjimat dan menghargai usaha dan pengorbanan suami aku..

  1. Nak Menyimpan simpanan dalam Tabung Haji sekurang-kurangnya ada 8 k untuk akhir tahun ini.
  2. Nak Jadi isteri yang pandai masak pelbagai kuih muih.. seperti kuih donut, muffin, kuih wadeh dan apa saja yang di suka.
Sayonaralah.... penat membebel...

    2 comments:

    hakmilik kekal Mama Hazwani