Clip Art Graphics

Followers

Papa & Mama

Daisypath Anniversary tickers

Baby Mama

Lilypie - Personal pictureLilypie Second Birthday tickers

Monday 3 June 2013

SELAMAT ULANG TAHUN PERKAHWINAN YANG KETIGA



Raya Pertama Tahfiz 2012.. Warna Kuning DiRaja
Assalamualikum semua...
Sedar tak sedar... dunia blogging aku telah semakin aku lupakan..
Leka dengan gadjet2 mudah alih masa kini yang semakin banyak applikasi yang melekakan.. like WatsAps, Viber, Wechat dan Pelbagai....
Kini aku telah selamat bersalinkan anakku yang pertama pada 1 APRIL 2012 yang lalu secara normal.
Kini usianya telah menjangkau 1Tahun 2 Bulan...

Berubah betul gambar kesayangan hati aku dari masa ke semasa....
Terlalu banyak antara suka duka dan keperitan yang kami lalui dalam tempoh ini...
Berat  semasa lahir hanyalah 2.72kg sahaja. Lahir di Hospital  Kuala Pilah Negeri Sembilan, semoga Tahfiz membesar sebagai anak yang baik dan elok budi pekertinya.

Nama Anakku ini diberi nama Baby Muhammad Aqil Tahfiz Bin Hasman . Lahir pada 1 April 2012
Seperti Bayi lain, Tahfiz jua tidak terlepas daripada terkena demam kuning. Kandungan Bilirubin dalam darah tahfiz tinggi. Sedih sangat hati masa ni.. sebb terpaksa melihat tahfiz diambil darah dibahagian kaki untuk megetahui nilai bacaan bilirubin beliau. Pemeriksaan dilakukan di Klinik Palong 4. Hari2 Nurse datang kerumah dan berpesan jangan dijemur atau di mandikan dengan herba Cina. tapi suamiku tetap juga meletakkan Tahfiz di bahagian beranda rumah yang berbumbung untuk mendapatkan cahaya matahari bawah jam 11 pagi.
Nurse senantiasa datang kerumah sehingga aku rimas. ada second time tu aku siap sign buku refuse tuk tak mahu tahfiz diambil darah di bahagian kaki. sebbnya hati aku sentap sangat yg agak kasar mencucuk tahfiz. kesian kakinya lebam2. Jadi segala risiko atas tindakan aku. Tapi petang sabtu itu.. nurse tetap datang kerumah menyuruh ke klinik Palong 4 . Jadi aku aku akur..Tahfiz di letakkan dibawah sinar biru untuk seketika. Kemudian tak mahu dan meraung2 tidak selesa.

Sepanjang tempoh berpantang, terlihat sungguh perasaan kasih sayang suami aku, yang agak jarang mempamerkan kasih sayangnya. Namun dia lebih lembut dan santun membelai Tahfiz berbanding aku... dialah yang membuat segala-galanya tentang Tahfiz dari memandikan kan Tahfiz seusia 2 hari sehinggalah membuang najis dan kencing Tahfiz. termasuklah membekungkan daban gedempol  aku... Hehehehe 





Tahfiz menjerit kesakitan seusia 2 hari. Apalah mereka tahu erti kesakitan itu...





Ini 1st Time Tahfiz pandai tersenyum dan melirik manja... Pada awal kelahiran, kulit baby Tahfiz agak gelap sebb aku terlalu awal memakan jamu Nona Roguy. Kemudian apabila aku stop.. kulitnya semakin hari , semakin cerah dan cantik. Kini kulitnya lebih cantik dan bersih daripada aku.

Tembamkan Tahfiz masa ni... Ini merupakan seluar jean yang pertama buat Muahammas Aqil Tahfiz. dan kemejanya.. Tapi sayang belum sempat majlis Akikah dan berendoi untuknya bermula, Tahfiz dah termuntah di baju kamejanya ini.. So sweetlah sayang... 


Ini merupakan Kambing akikah untuk Tahfiz, yang sihat, tegap dan tiada cacat celanya.


Baby Tahfiz yang montel berusia 3 bulan . Hanya susu badan sepenuhnya. Masa ini aku dah pulang ke Sarawak untuk menyambung kembali pengajian yang tertunda. Masa ni Mama senantiasa merindui Tahfiz. Sangat hebat sangat dugaan perasaan ketika ini. Mujur mama kuat dan boleh menang dalam keadaan yang merumitkan..



Pertama kali Tahfiz pandai mengiring  . Tahfiz anak yang gigih dan rajin berusaha untuk mengiring.



Otwy  nak ke Segamat tengok kawan papa wedding lalu bawah pedang. Teruja sangat Tahfiz time tu


Pertama Kali Tahfiz Mengunting rambut. die tidak menangis dan takut. tahfiz anak yang berani. <3 Di Melaka Masjid Tanah.
Tahfiz suka makan kentang Putar KFC. Di KFC  Gemas.

Sekarang.... Tahfiz semakin besar dan handsome bergaya. Sekarang Tahfiz dah ada bantal busuk dan berjalan terkedek-kedek.. Mama Sayang sangat dengan Tahfiz sayang...



No comments:

Post a Comment

hakmilik kekal Mama Hazwani